Nieuws

Nieuwe website en huisstijl Colland Arbeidsmarkt

Colland Arbeidsmarkt is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds financiert verschillende activiteiten gericht op het vergroten van vakkennis en vaardigheden van werknemers, gezonde arbeidsomstandigheden, duurzame inzetbaarheid en een goed functionerend arbeidsmarktbeleid. Om werkgevers en werknemers in de sector hierover nog beter van dienst te zijn, heeft Colland Arbeidsmarkt een nieuwe website gelanceerd met een nieuwe huisstijl.

Nieuwe opbouw en structuur

De nieuwe website is opgebouwd vanuit drie pijlers: sectoren, subsidieregelingen en declaraties. Daarachter vindt u pagina’s met tekstblokken zodat u op een snelle en laagdrempelige manier informatie kunt vinden. Zo is er ook een hulppagina om werkgevers en werknemers nog beter te helpen bij het indienen van een subsidieaanvraag. Verder is er aandacht voor nieuws en ontwikkelingen op de homepage. Hierop komen nieuwsberichten over ontwikkelingen en de verschillende projecten in de sector Agrarisch en Groen.

Nieuwe huisstijl

De kernwaarden van Colland Arbeidsmarkt zijn: duurzaam, innovatief, deskundig en verbindend. Deze kernwaarden komen ook terug in de nieuwe huisstijl waarbij een kleurenspectrum is gebruikt op basis van een landschap. Hiermee duiden we Colland Arbeidsmarkt aan als de ‘voedingsbodem’ voor duurzame inzetbaarheid van werknemers. Met het nieuwe beeldmateriaal stellen wij de werknemers in de sector centraal.

Bestuurslid Colland Arbeidsmarkt en werknemersvoorzitter Jeroen Warnaar:

“Subsidieregelingen zijn een belangrijk onderdeel op de website Colland Arbeidsmarkt. De nieuwe website zorgt voor een betere toegankelijkheid van informatie over de regelingen zodat dit eenvoudig kan worden aangevraagd. Hiermee kunnen wij onze werkgevers en werknemers nog beter ondersteunen op het gebied van gezondheid, duurzame inzetbaarheid en ontwikkeling. Ook geeft de nieuwe website een mooi en duidelijk beeld waar wij als sector voor staan en de thema’s die hoog op onze agenda staan. Denk hierbij aan instroom, duurzaamheid en innovatie. De nieuwe website zal dan ook zeker bijdragen aan het beter positioneren van onze sector.”

Sectoren Colland Arbeidsmarkt

Colland Arbeidsmarkt vertegenwoordigt de volgende sectoren: Bedrijfsverzorging, Bloembollengroothandel, Bos en Natuur, Dierhouderij, Glastuinbouw, Groen, Grond en Infrastructuur, Groenvoederdrogerijen, Hoveniers, Open Teelten (Bloembollen, Boomkwekerij, Landbouw, Tuinbouw) Paddenstoelenteelt en Varkensverbetering.

Noot voor de redactie:

Voor vragen over de nieuwe website kunt u terecht bij Elte Palm (Communicatieadviseur Colland Arbeidsmarkt) elte.palm@actor.nl of 088-329 20 30 of Yara Gouw (Communicatiemedewerker Colland Arbeidsmarkt) yara.gouw@actor.nl of 088-329 20 30

Gerelateerd nieuws

Algemeen
17 april 2025

Eén jaar Beter Uitzicht – sector groeit met nieuwe gezichten en frisse ideeën

Precies een jaar geleden ging het arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht samen met de bijbehorende campagne live. De missie was helder: werkende Nederlanders zonder opleiding of ervaring in de groene sector enthousiasmeren voor een overstap naar de land- en tuinbouw. En dat is gelukt – met indrukwekkende resultaten.

Lees meer
Lees meer over Eén jaar Beter Uitzicht – sector groeit met nieuwe gezichten en frisse ideeën
Groen Grond en Infrastructuur
4 april 2025

Bouwen aan de toekomst: Van der Zanden’s duurzame koers naar 2030

Aannemingsbedrijf Van der Zanden uit Moergestel heeft duidelijke plannen voor de toekomst. Met een ambitieuze visie voor 2030 richt het bedrijf zich op een volledig emissieloze uitvoering van projecten. Henk van der Zanden, directeur van het bedrijf, deelt zijn visie over de duurzame koers en de uitdagingen en kansen die het bedrijf tegenkomt in de transitie naar een groene toekomst.

Lees meer
Lees meer over Bouwen aan de toekomst: Van der Zanden’s duurzame koers naar 2030
Glastuinbouw
3 april 2025

Gerbera United investeert in persoonlijk ­contact met medewerkers

Het vinden en houden van goede medewerkers is een flinke uitdaging voor veel glastuinbouwbedrijven. Dat geldt ook voor Gerbera United, waar jaarrond 85 tot 100 medewerkers aan het werk zijn. De ondernemers investeren in automatisering én in goed persoonlijk contact. Zo houden zij hun medewerkers fit, vitaal en duurzaam inzetbaar.

Lees meer
Lees meer over Gerbera United investeert in persoonlijk ­contact met medewerkers