Veelgestelde vragen

Hulp nodig?

Kom je ergens niet uit? Op deze pagina staan al heel veel vragen mét antwoorden verzameld. Misschien staat jouw vraag er ook al wel tussen.

Inloggen

  • Eerste keer inloggen vernieuwde webportal

    Indien u voor de eerste keer inlogt op de vernieuwde webportal van Colland-Administratie dient u eerst via “wachtwoord opvragen” een nieuw wachtwoord aan te vragen. De instructies worden dan verzonden naar uw e-mailadres.

  • Ik kan niet inloggen

    Om in te loggen in CAS moet u zich eerst registreren. U maakt als werkgever of werknemer een account door te klikken op de knop op de homepagina “Geen inlog? Maak account aan” Bent u werkgever dan heeft u uw werkgeversnummer nodig. U vindt dit nummer op de brieven van BPL Pensioen onder “Ons kenmerk”.

    Bent u een werknemer dan heeft u uw pensioennummer nodig. U vindt uw pensioennummer op de brieven van BPL Pensioen onder “Ons kenmerk”. Kijk voor meer informatie in de handleiding.

  • Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

    Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u bij uw registratie heeft opgegeven. Heeft u een nieuw e-mailadres, dan moet u eerst inloggen met uw oude e-mailadres. In CAS kunt u vervolgens via Accountgegevens tabblad Contactpersoon, een nieuw contactpersoon toevoegen met de actuele gegevens.

    Het bij CAS bekende e-mailadres wordt niet alleen gebruikt om in te loggen. CAS stuurt ook alle bevestigingen en herinneringen naar dit adres. Let erop dat het e-mailadres altijd correct en actueel is.

  • Ik heb een account en kan niet inloggen

    Dit kan verschillende oorzaken hebben. Uw aansluiting bij Colland is bijvoorbeeld beëindigd. U kunt in dat geval geen gebruik meer maken van de Colland-regelingen. Heeft u wel aansluiting, neem dan contact op met de Klantenservice Colland, telefoonnummer 088-0084550 (lokaal tarief). Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar info@colland-administratie.nl.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    Op de homepagina kunt u via de knop “wachtwoord opvragen” een nieuw wachtwoord aanvragen. De instructies worden dan verzonden naar uw emailadres zoals opgegeven bij uw registratie.

Algemeen

  • Adreswijziging

    Adreswijzigingen kunnen niet doorgevoerd worden via het Colland Administratie Systeem (CAS) De gegevens zijn afkomstig van het Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw (BPL) Uw adreswijziging kunt u bij voorkeur doorgeven via e-mail; werkgever@bplpensioen.nl en bij vragen telefonisch contact opnemen via 050-5224000.

  • Ik wil een aanvraag indienen maar heb de benodigde bijlagen (nog) niet

    Voor alle aanvragen en declaraties geldt dat u deze compleet moet hebben ingediend voordat de indientermijn is verstreken. Houdt u daar dus rekening mee als u bijvoorbeeld de factuur van de school nog niet heeft ontvangen. Heeft u geen digitaal document, maak dan een scan en voeg deze bij. Ook kunt u meerdere documenten als 1 scan samenvoegen en uploaden in de aanvraag.

  • Wat doe ik met privacygevoelige gegevens?

    U kunt privacygevoelige gegevens zelf zwart markeren, of u kunt dit doen met behulp van een app van de overheid, genaamd Kopie ID. Let op: documenten voorzien van een BSN kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Volgens de privacywetgeving zijn wij niet gerechtigd dit te zien. U kunt het BSN onleesbaar maken of zwart markeren.

  • Ik heb een mail gehad dat ik in de steekproef ben gevallen

    Deze steekproef wordt willekeurig uitgevoerd en betekent dat uw declaratie nader wordt bekeken. Er wordt dan meer informatie opgevraagd. Welke informatie dat is, staat in de mail die u heeft ontvangen. We snappen dat dit een extra belasting voor u is om deze gegevens aan te leveren. Maar om misbruik te voorkomen en dus zuinig te zijn op de gelden die het fonds Colland Arbeidsmarkt ontvangt, wordt deze steekproef uitgevoerd.

    Meer informatie over de steekproef kunt u vinden op Steekproef cursusgroepenregeling – Colland Arbeidsmarkt

  • Wat wordt wel en wat wordt niet vergoed?

    Op voorhand kan de klantenservice helaas niet aangeven of een declaratie wel of niet wordt vergoed. In de reglementen van iedere regeling kunt u de voorwaarden vinden. Deze zijn op de website Home – Colland Arbeidsmarkt te vinden via het kopje ‘Subsidieregelingen’. Helemaal onderaan de betreffende pagina’s vindt u het reglement onder het kopje ‘Downloads’.

  • Mijn vraag staat er niet bij, wat nu?

    Heeft u een vraag over de registratie van uw bedrijf of uw gegevens, dan belt u met BPL Pensioen telefoonnummer 050 – 522 40 00 of als u werknemer bent 050 – 522 30 00. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl of als u werknemer bent deelnemer@bplpensioen.nl

    Heeft u een vraag over een aanvraag of declaratie, dan kunt u bellen met de Colland Klantenservice telefoonnummer 088-0084550 (lokaal tarief) Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar info@colland-administratie.nl

Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw (BPL)

  • Ik ben werkgever en heb geen werkgeversnummer

    Als u geen werkgeversnummer heeft, bent u niet aangesloten bij Colland. U kunt helaas geen gebruik maken van de Colland-regelingen. Bent u van mening dat u wel aangesloten bent, neem dan contact op met BPL Pensioen, telefoonnummer 050 – 522 40 00. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl.

  • Ik ben werknemer en heb geen pensioennummer

    Als u geen pensioennummer heeft, is uw werkgever niet aangesloten bij Colland. U kunt helaas geen gebruik maken van de Colland-regelingen. Bent u van mening dat uw werkgever wel aangesloten is, neem dan contact op met BPL Pensioen, telefoonnummer 050 – 522 30 00. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar deelnemer@bplpensioen.nl.

  • Mijn werknemer staat niet in CAS

    Als uw werknemer niet in het bestand van CAS voorkomt, is deze (nog) niet geregistreerd bij BPL Pensioen. Neem dan contact op met de helpdesk van BPL Pensioen, telefoonnummer 050 – 522 40 00. Zij verzorgen de registratie voor de sociale fondsen van Colland. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur. Mailen kan ook naar werkgever@bplpensioen.nl.

Beroepen

  • Hoe maak ik bezwaar als mijn aanvraag of declaratie is afgewezen?

    U heeft een afwijzing gekregen. Bent u het niet eens met deze afwijzing dan kunt u hiertegen in beroep gaan. Stuur hiervoor een e-mail met de reden waarom u in beroep gaat en eventuele (bewijs)stukken naar de Colland Backoffice via info@colland-administratie.nl. U kunt tot uiterlijk twee maanden na afwijzing van uw aanvraag of declaratie in beroep gaan. Na het verstrijken van de termijn kunt u niet meer in beroep gaan.

    Ook kunt u bij de regeling Cursussen niet in beroep gaan tegen een afwijzing vanwege een te laat ingediende, onvolledige of onjuiste declaratie.

    Uw beroep wordt, afhankelijk van de regeling, behandeld door het bestuur of één van de sectorcommissies. U ontvangt de uitkomst per e-mail via de Klantenservice Colland.