Nieuws

Nieuwe website en huisstijl Colland Arbeidsmarkt

Colland Arbeidsmarkt is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds financiert verschillende activiteiten gericht op het vergroten van vakkennis en vaardigheden van werknemers, gezonde arbeidsomstandigheden, duurzame inzetbaarheid en een goed functionerend arbeidsmarktbeleid. Om werkgevers en werknemers in de sector hierover nog beter van dienst te zijn, heeft Colland Arbeidsmarkt een nieuwe website gelanceerd met een nieuwe huisstijl.

Nieuwe opbouw en structuur

De nieuwe website is opgebouwd vanuit drie pijlers: sectoren, subsidieregelingen en declaraties. Daarachter vindt u pagina’s met tekstblokken zodat u op een snelle en laagdrempelige manier informatie kunt vinden. Zo is er ook een hulppagina om werkgevers en werknemers nog beter te helpen bij het indienen van een subsidieaanvraag. Verder is er aandacht voor nieuws en ontwikkelingen op de homepage. Hierop komen nieuwsberichten over ontwikkelingen en de verschillende projecten in de sector Agrarisch en Groen.

Nieuwe huisstijl

De kernwaarden van Colland Arbeidsmarkt zijn: duurzaam, innovatief, deskundig en verbindend. Deze kernwaarden komen ook terug in de nieuwe huisstijl waarbij een kleurenspectrum is gebruikt op basis van een landschap. Hiermee duiden we Colland Arbeidsmarkt aan als de ‘voedingsbodem’ voor duurzame inzetbaarheid van werknemers. Met het nieuwe beeldmateriaal stellen wij de werknemers in de sector centraal.

Bestuurslid Colland Arbeidsmarkt en werknemersvoorzitter Jeroen Warnaar:

“Subsidieregelingen zijn een belangrijk onderdeel op de website Colland Arbeidsmarkt. De nieuwe website zorgt voor een betere toegankelijkheid van informatie over de regelingen zodat dit eenvoudig kan worden aangevraagd. Hiermee kunnen wij onze werkgevers en werknemers nog beter ondersteunen op het gebied van gezondheid, duurzame inzetbaarheid en ontwikkeling. Ook geeft de nieuwe website een mooi en duidelijk beeld waar wij als sector voor staan en de thema’s die hoog op onze agenda staan. Denk hierbij aan instroom, duurzaamheid en innovatie. De nieuwe website zal dan ook zeker bijdragen aan het beter positioneren van onze sector.”

Sectoren Colland Arbeidsmarkt

Colland Arbeidsmarkt vertegenwoordigt de volgende sectoren: Bedrijfsverzorging, Bloembollengroothandel, Bos en Natuur, Dierhouderij, Glastuinbouw, Groen, Grond en Infrastructuur, Groenvoederdrogerijen, Hoveniers, Open Teelten (Bloembollen, Boomkwekerij, Landbouw, Tuinbouw) Paddenstoelenteelt en Varkensverbetering.

Noot voor de redactie:

Voor vragen over de nieuwe website kunt u terecht bij Elte Palm (Communicatieadviseur Colland Arbeidsmarkt) elte.palm@actor.nl of 088-329 20 30 of Yara Gouw (Communicatiemedewerker Colland Arbeidsmarkt) yara.gouw@actor.nl of 088-329 20 30

Gerelateerd nieuws

Dierhouderij
19 april 2024

Social media campagne Groeien in je werk in de Dierhouderij gestart

Op donderdag 18 april is de social media campagne Groeien in je werk in de sector Dierhouderij gestart. Het doel van de campagne is het stimuleren van loopbaanontwikkeling in de sector Dierhouderij via social media. Door ontwikkelingen zoals stijgende werkdruk, automatisering en het feit dat we langer moeten doorwerken, is het belangrijk dat werknemers gezond en gemotiveerd blijven. De persoonlijke en ook professionele ontwikkeling van werknemers is hierbij een essentieel onderdeel.

Lees meer
Lees meer over Social media campagne Groeien in je werk in de Dierhouderij gestart
Glastuinbouw
18 april 2024

Glastuinbouwbedrijf BioVerbeek over werkplezier: “Zonder medewerkers zijn we nergens”

Bij glastuinbouwbedrijf BioVerbeek in Velden staat aandacht voor de medewerkers voorop. Daarom steken de ondernemers, die zijn aangesloten bij Sazas, veel tijd en energie in het beperken van de werkdruk en het vergroten van het werkplezier van hun mensen. Bijvoorbeeld door hen te vragen naar hun mening, in gesprek te gaan en regelmatig iets extra's te doen, vertelt Lowie in VanColland Magazine.

Lees meer
Lees meer over Glastuinbouwbedrijf BioVerbeek over werkplezier: “Zonder medewerkers zijn we nergens”
Algemeen
16 april 2024

Agrarische sector lanceert arbeidsmarktplatform en campagne om personeel te trekken

Alle agrarische sectoren hebben op 16 april samen het arbeidsmarktplatform Beter Uitzicht gelanceerd om werkzoekenden te enthousiasmeren voor een functie in land- en tuinbouw. Op het platform vinden bezoekers inspiratieverhalen van mensen die de overstap al maakten, een keuzehulp die hen naar passende functies wijst en een vacaturebank. Het platform en de campagne worden gefinancierd door LTO Noord en Colland Arbeidsmarkt.

Lees meer
Lees meer over Agrarische sector lanceert arbeidsmarktplatform en campagne om personeel te trekken